معرفی سامانه های مسافربری آنلاین مانند تپسی و اسنپ

معرفی سامانه های مسافربری آنلاین مانند تپسی و اسنپ

سامانه های آنلاین مسافربری این روز ها بسیار کارامد گردیده اند و کاربران زیادی را به خود جذب نموده اند. شما با داشتن تلفن همراه هوشمند و ثبت نام در این سامانه ها می توانید به راحتی درخواست خودرو نموده و سفر خود را آغاز نمایید. هزینه پرداختی در این سامانه ها نسبت به حالت سنتی مسافربری مانند آژانس ها برای مسافر بسیار کمتر و به صرفه تر است. همچنین راننده ها مبلغ بیشتری را نسبت به سیستم قدیمی و سنتی دریافت می نمایند. علت این دو امر مهم پورسانت کمتر شرکت نسبت به دفتر آژانس می باشد.

اسنپ و تپسی دو رقیب اصلی در زمینه مسافربری می باشند که هرکدام کاربران بسیاری را هم برای پلت فرم راننده و هم مسافر جذب کرده اند. حال به بررسی این دو شرکت بزرگ می پردازیم.

اسنپ

اسنپ یکی از پیشگامان در این زمینه می باشد که با رنگ سبز شناخته می شود. شما می توانید جهت دانلود برنامه اسنپ برای اندروید و یا ایفون از سایت گوگل پلی و یا سایت معتبر ایزی پی سی اقدام نمایید. درخواست در اسنپ بسیار ساده است. آن را دانلود و نصب نمایید. وارد اپلیکیشن شوید. مبدا و مقصد را بر روی نقشه انتخاب نموده و درخواست خود را ارسال کنید. بعد از مدتی انتظار درخواست شما توسط راننده ای تایید و می توانید سفر خود را آغاز نمایید. همچنین می توانید مبلغ قابل پرداخت را هم به صورت آنلاین و هم به صورت نقدی پرداخت کنید. اگر در طول سفر مشکلی پیش آمد به راحتی با پشتیبانی تماس گرفته و مشکل خود را مطرح نمایید تا آن را برطرف کنند.

از مزیت های اسنپ نسبت به سایر اپلیکیشن مشابه سوپر اپ آن می باشد. شما با دانلود و نصب اسنپ می توانید به سادگی و در یک برنامه درخواست خودرو ارسال نمایید ، غذا سفارش دهید ، درخواست پیک موتوری داشته باشید ، سفارش بلیط هواپیما و یا هتل داشته باشید و  … تمامی امکانات ذکر شده در یک برنامه قابل استفاده است.

تپسی

تپسی رقیب اصلی اسنپ و از پیشگامان این صنعت می باشد. تپسی در ابتدا با سیاست های اشتباه نزدیک بود از این صنعت حذف شود و فضا را برای سایر رقبا باز نماید. اما با تغییر سیاست ها و تبلیغات گسترده توانست بازگشت خوبی داشته باشد. برخلاف اسنپ تمرکز اصلی تپسی بر روی درخواست خودرو می باشد و بر روی سایر کار ها مانند سفارش غذا هیچگونه فعالیتی ندارد. درخواست خودرو در تپسی به همان سادگی اسنپ می باشد. بعد از دانلود برنامه تپسی اندروید و نصب آن بر روی تلفن همراه خود ، مبدا و مقصد را انتخاب کنید. بعد از ارسال درخواست راننده ای درخواست شما را تایید کرده و به سمت شما حرکت خواهد کرد. در تپسی نیز می توانید هزینه را به صورت نقدی و یا آنلاین بپردازید.

از دیگر امکانات تپسی ، تپسی لاین نام دارد. در تپسی لاین راننده به جای تایید سفر یک مسافر ، چندین مسافر را به طور همزمان جابجا می نماید. قاعدتا این مسافران دارای مبدا و مقصد های مشابه می باشند. این موضوع باعث می شود شما به عنوان مسافر هزینه کمتری را پرداخت نمایید و در عین حال راننده مبلغ بیشتری را دریافت نماید.

اجازه دهید موضوع بالا را با یک مثال شرح دهیم. فرض کنید شما قصد سفر از کوچه ۳۲ یوسف آباد تهران به کوچه ۱۸ ولنجک را دارید و باید مبلغ ۲۵ هزار تومان را بپردازید. شخصی دیگر نیز قصد سفر از کوچه ۳۵ یوسف آباد به ولنجک را دارد و باید همان مبلغ را بپردازد. اگر هر دوی شما درخواست تپسی لاین ارسال نمایید چه اتفاقی می افتد؟ شما به هم هم مسیر خواهید بود و یک راننده هر دوی شما را به طور همزمان جابجا خواهد کرد. در این صورت هر یک از شما به طور مثال مبلغ ۱۸ هزار تومان خواهید پرداخت و راننده نیز به جای ۲۵ هزار تومان در مجموع مبلغ ۳۶ هزار تومان را دریافت خواهد کرد. این موضوع به نفع هر دوی شما خواهد بود.

شرکت تپسی به تازگی در اقدامی جالب رنگ و لوگو خود را تغییر داده است. رنگ آن از مشکی به نارنجی و همچنین لوگو آن به دو خط صاف کنار یکدیگر تغییر کرده است. این شرکت در ویدیویی کوتاه این موضوع را شرح داده است. علت رنگ را این گونه بیان کرده است وه رنگ نارنجی یادآور خاطره تاکسی های نارنجی قدیمی است. همچنین دو خط صاف کنار هم از روی خیابان انتخاب شده اند که همان خط کشی های خیابان ها می باشند. علاوه بر این ، این دو خط صاف نمایانگر حرف ت اول کلمه تپسی نیز می باشند. شما با دانلود برنامه تپسی مسافر و یا راننده این موضوع را مشاهده خواهید کرد و این تغییرات را متوجه خواهید شد.

اسنپ و تپسی نمونه ایرانی اوبر

این دو غول بزرگ در زمینه مسافربری درون شهری نمونه داخلی یک پلتفرم خارجی به نام اوبر می باشند. اوبر در بسیاری از کشور های جهان قابل استفاده بوده و می توان به وسیله آن درخواست سفر نمود. اما در ایران تنها این دو شرکت و چندین شرکت داخلی دیگر مانند ماکسیم و کارپینو فعالیت دارند و خبری از اوبر نیست! علت این موضوع هنوز نا مشخص می باشد.

عضویت در اسنپ و یا برنامه تپسی رانندگان

شما هم با داشتن یک خودرو می توانید در تپسی رانندگان عضو شوید و کسب درآمد نمایید. بدین منظور بعد از دانلود برنامه تپسی رانندگان و یا اسنپ رانندگان به یکی از شعب و یا نمایندگی های سیار این دو شرکت مراجعه نمایید. بعد از بررسی خودرو از لحاظ فنی ، ظاهر و … حساب کاربری شما به عنوان راننده فعال خواهد شد. از مزیت های کار در تپسی و اسنپ ساعت کاری در آن ها می باشد. ساعت کاری در آن ها دست خود شماست. یعنی هر زمان که خواستید می توانید کار کرده و درخواست های سفر را قبول کنید و هیچ کس بابت ساعت کاری کم شما را بازخواست نخواهد کرد. یعنی به راحتی در تپسی و اسنپ به عنوان شغل دوم فعالیت نمایید و کسب درامد کنید.

Related Posts