بهترین انیمیشن‌ های دنیا

بهترین انیمیشن‌ های دنیا با داستان‌های فراوان، شخصیت‌های جذاب و انیمیشن‌های بینظیر، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در دل تماشاگران جهان پیدا کنند.

افزایش توجه به سینمای انیمیشن در سال‌های اخیر، باعث شده است که صنعت انیمیشن به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین زمینه‌های هنری تبدیل شود. امروزه، به دلیل پیشرفت فناوری، انیمیشن‌ها قادر به ارائه داستان‌های پرشور و شگفت‌انگیز به صورت بصری شده‌اند که برای انسان‌ها هرگز فراموش نشده و اغلب به عنوان اثرهای هنری برجسته شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانیم» بهترین فیلم های سینمایی ایرانی

لیست ۱۲ تا از بهترین انیمیشن‌ های دنیا برای علاقمندان به دنیای انیمیشن

با توجه به علاقه‌مندی‌های گسترده‌ی طرفداران دنیای انیمیشن، همیشه تمایلی برای داشتن یک لیست کامل از بهترین انیمیشن‌ها وجود دارد. این لیست باید شامل مجموعه‌ای از بهترین انیمیشن‌های تولید شده در سال‌های مختلف باشد که توانسته است توجه همه طیف‌های مختلف از مخاطبان را جلب کند. با ارائه این لیست، هدف ما این است که طرفداران دنیای انیمیشن را در انتخاب فیلم مناسب یاری کنیم. به کمک این لیست، شما می‌توانید اگر به‌تازگی وارد دنیای انیمیشن شده‌اید یا در جستجوی فیلمی جدید هستید، از بین گزینه‌های فراوانی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، انتخاب مناسبی داشته باشید.در این مقاله از سایت هاریکا ایده ، به معرفی و بررسی بهترین انیمیشن های دنیا که توانسته‌ اند با داستان‌ هایشان، کیفیت بصری برتر و تأثیرگذاری هنری، جایگاهی خاص در دنیای سینما برای خود ایجاد کنند، می‌پردازیم.

بیشتر بخوانیم» بهترین فیلم های جهان

بهترین انیمیشن‌ های دنیا

Luca

انیمیشن لوکا یک داستان کمدی ماجراجویی است که حول محور زندگی دو پسر می گذرد. داستان این فیلم در ایتالیا اتفاق می افتد. این دو پسر با بچه های عادی تفاوت بزرگی دارند و این موضوع باعث شروع ماجراجویی و دردسرهای زیادی برای آن‌ها می شود.

داستان فیلم لوکا

لوکا پسربچه ای هیولایی است که در اعماق دریا زندگی می کند و پدر و مادرش همواره نگران شکار و کشته شدن لوکا توسط انسان ها هستند. بنابراین او را از رفتن به سطح آب منع می کنند و همواره به لوکا هشدار می دهند که نزدیک انسان ها نشود. دیدار لوکا با یک پسر هیولای دیگر در اعماق دریا باعث می شود که سفری به روی زمین داشته باشند. با وارد شدن به خشکی، لوکا متوجه می شود که به انسان تبدیل می شود…

بهترین انیمیشن‌ های دنیا
بهترین انیمیشن‌ های دنیا

یکی از بهترین انیمیشن‌ های دنیا The Lion King

می توان شیرشاه را یکی از بهترین انیمیشن‌ های دنیا دانست. این انیمیشن جذاب در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و داستان جذاب، موسیقی شگفت‌آور و ساخت باکیفیت آن، مخاطبان را حسابی تحت تاثیر قرار داد و حتی خیلی از مخاطبین با این فیلم اشک ریختند. اگرچه تمامی شخصیت‌های این انیمیشن حیوانات جنگل هستند، اما نمی توان تاثیرپذیری از این شخصیت‌ها را انکار کرد و آن‌ها را دوست نداشت. شیرشاه سی و دومین فیلم انیمیشنی این کمپانی است که از داستان هملت شکسپیر الهام گرفته است. پس از ساخت فیلم موفق شیرشاه، چند داستان سینمایی دیگر در ادامه ساخته شد. همچنین، چند اثر سریالی و یک فیلم بازی‌های زنده نیز تولید شدند که هیچ‌کدام به پای شیرشاه نرسیدند.

داستان انیمیشن شیرشاه

در زمانی که سیمبا، شیر جوان، به دنیا می‌آید، تمام حیوانات جمع می‌شوند تا آینده شاه را پیش بینی کنند و به او احترام بگذارند. موفاسا، پدر سیمبا، به صراحت اعلام کرده است که سیمبا جانشین او خواهد شد. با این حال، اسکار، برادر موفاسا که از قلمرو طرد شده است، به دنبال جانشینی است. در زمانی که سیمبا هنوز بچه‌ای بازیگوش است، اتفاقی با اسکار آشنا می‌شود و این اتفاق تلخ زندگی سیمبا را کاملاً تغییر می‌دهد. سیمبا، شیری که قرار بوده است یک روز شاه جنگل شود، اکنون باید از آنجا فرار کند و در قسمت دیگری از جنگل، دور از خانواده‌اش زندگی کند…

بهترین انیمیشن‌ های دنیا

Tazan

تارزان یک شخصیت خیالی است که توسط یک نویسنده آمریکایی ابداع شده است. داستان زندگی تارزان در مورد یک پسربچه کوچک است که در دل جنگل گم می‌شود و توسط یک گوریل و ببر بزرگ بزرگ می‌شود. تارزان در میان حیواناتزندگی می‌کند و مانند آنها غذا می‌خورد و رفتار می‌کند.

داستان انیمیشن تارزان

همانطور که در ابتدا ذکر کردیم، این فیلم درباره زندگی تارزان است. تارزان از کودکی توسط یک گوریل به نام کالا بزرگ شده و فکر می‌کند که او خانواده‌اش است. اما در پی اتفاقاتی که در دل جنگل رخ می‌دهد، تارزان متوجه می‌شود که واقعاً انسان است و باید تصمیم بگیرد که آیا در جنگل و میان حیوانات وحشی بزرگ شود یا در میان انسان‌ها.

بهترین انیمیشن‌ های دنیا

The Emperor’s New Groove

اگر تاکنون این انیمیشن را ندیده‌اید، باید بدانید که یکی از جذاب‌ترین و خنده‌دارترین انیمیشن‌های جهان را از دست داده‌اید. زندگی جدید امپراطور در بین آن انیمیشن‌ها است که متأسفانه به‌طور کامل شناخته نشده است و بسیاری از افراد آن را ندیده‌اند. بنابراین، اگر تا به حال شما هم این فیلم کمدی را ندیده‌اید، به هیچ‌وجه آن را از دست ندهید. به‌ویژه که دوبله‌ی فوق‌العاده این اثر نیز بسیار جذاب است. این فیلم در سال ۲۰۰۰ تولید شده و موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده است. بنابراین بهتر است یکی از بهترین انیمیشن‌ های دنیا را از دست ندهید.

داستان انیمیشن امپراطور کوزکو

امپراطور کوزکو، یک جوان خودخواه و پرخشونت است. او که دشمنان زیادی دارد، توسط یکی از اعضای اطراف خود مسموم می‌شود، اما به‌جای مرگ، به یک شتر لاما تبدیل می‌شود. حالا او باید تلاش کند تا به قصر و تاج و تخت خود بازگردد و به دیگران بفهماند که به دلیل سحر و جادو به شتری تبدیل شده است. در این مسیر، دوستانی پیدا می‌کند که مفهوم زندگی را برای او تغییر می‌دهند.

Related Posts