چرا باید به دکتر روانشناس تهران مراجعه کنم؟

چرا باید به دکتر روانشناس تهران مراجعه کنم؟

دکتر روانشناس تهران علاوه بر روان درمانی با استفاده از خانواده درمانی، مشاوره ازدواج در تهران به افرادی کمک می کند که پذیرفته اند علم روانشناسی یک ضرورت مهم برای بهتر زیستن می باشد.

Reference: https://drraminalavi.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

دکتر روانشناس تهران نارسایی های روانشناختی از قبیل افسردگی، اضطراب یا وسواس را بدون دارو و قرص درمان می کند. در طی روان درمانی و مشاوره افراد می آموزند که این قبیل مشکلات را می توان با راه کارهای بدون خطر و بدون عارضه جانبی درمان کرد.

پژوهش های روانشناسی معتبر نشان دادند که رواندرمانی بسیاری مواقع بهتر از دارودرمانی عمل می کند.. دارودرمانی به طور موقت علائم را کاهش می دهد اما مشکلات زیربنایی به قوت خود باقی می مانند.

روان درمانی مهارت های لازم برای مواجهه با مشکلات مختلف را به بیمار می آموزد. روانشناس اصول کار خود را بر مبنای یادگیری قرار می دهد. این امر باعث می شود که بیمار در آینده هم ضمن مواجه شدن با مشکلات احساس درماندگی پیدا نکند.

مشکلات روانشناختی از میزان شیوع بالایی برخوردار هستند. گزارش های اخیر سازمان های روانشناسی نشان دادند که میزان ابتلا به مشکلات روانشناختی به مراتب بیش از پیش شده است. این در حالی است که میزان مراجعه به روانشناس نی در سال های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است.

کمک گرفتن از روانشناس و استفاده از درمان های روانشناختی نتایج معنی داری را به همراه داشته است. افراد ضمن بهره مندی از خدمات روانشناسی و مشاوره تمایل کمتری به دارو نشان می دهند. چراکه متوجه شده اند داروها عوارض جانبی جدی با خود به همراه دارند.

اگر به مشکلات روانشناسی در زمان مناسب رسیدگی نشود مزمن می شوند و آثاری از قبیل موارد زیر را برجای می گذارند:

مشکلات تخصیلی

فرزندپروری

بیماری های جسمی

مشکلات شغلی

خیانت و طلاق

روانشناسی چه فایده ای دارد

مراجعه به بهترین روانشناس تهران یا سایر شهرها یا احساس نیاز به درمان قبلا با شرمندگی همراه بود. همچنین مشاهده رنج افسردگی و اضطراب در یکی از عزیزان دشوار است. اما مهم است که خود بیمار تصمیم بگیرد و به تنهایی از روانشناس درخواست کمک کنند. البته در مواقعی که احتمال خطر وجود داشته باشد باید اطرافیان دست به تقدام مناسب بزنند.

تشویق بیمار برای شروع درمان و بررسی گزینه های درمانی، می تواند روش بهتری برای نشان دادن حمایت باشد. اجبار به درمان می تواند مقاومت ایجاد کند. درنتیجه انجام کارهایی که برای ایجاد تغییر لازم است دشوارتر می شود.

روانشناس به افراد کمک کند تا مشکلات روانشناسی خود را بهبود بخشند. اما در شرایط بحرانی بهتر است بلافاصله با مراجعه به یک مشاوره آنلاین از طریق تلفن، پیام کوتاه یا چت آنلاین کمک بگیرید.

همچنین می توانید با نزدیکترین اورژانس تماس بگیرید یا به نزدیک ترین بیمارستان روانشناسی مراجعه کنید. اگر شما دیگر دچار بحران نیستید، بهترین روانشناس تهران می تواند به شما در ادامه درمان کمک کند.

زمانی که هر نوع مشکل روانشناسی یا رفتاری بر زندگی و عملکرد روزمره تأثیر گذار باشد، در قدم اول درمان توسط دکتر روانشناس تهران توصیه شود. روان درمانی می تواند به شما در تنظیم افکار و احساسات کمک کند. به این معنی که آگاهی شما در مورد مشکلات افزایش می دهد و چگونگی کنار آمدن با مشکلات را نیز یاد می گیرید. افرادی که احساس کنند مجبور به درمان هستند دچار مقاومت می شوند و انجام کارهایی که برای ایجاد تغییر لازم است را انجام نمی دهند.

درمان توسط بهترین روانشناس تهران مکانی امن را برای گفتگو درباره مشکلات زندگی مانند جدایی، اندوه، مشکلات والدین یا مبارزات خانوادگی فراهم می سازد.

به عنوان مثال، روانشناس می تواند به یک زوج کمک کند تا درباره مشکلات ارتباطی صحبت کنند و شیوه های جدید ارتباط با یکدیگر را یاد بگیرند. دقت کنید که اگر مشکلات مزمن شوند حل و فصل آنها دشوارتر خواهد شد.

از کجا بفهمیم به روانشناس نیاز داریم

باید قبل از تصمیم گیری برای روان درمانی، کمی تأمل کنید. ممکن است صبر کنید و ببینید آیا زمان، تغییر سبک زندگی یا حمایت دوستان و خانواده مشکلات و اختلالات روانشناسی شما را بهبود می بخشد یا نه؟ روانشناسان پیشنهاد می كنند در مواردی كه مشكلات باعث اختلال در بخشی از زندگی می شود، باید به روان درمانی مراجعه كرد. مشکلات زیر را جدی بگیرید:

اگر فکر کردن درباره مشکلات زمان زیادی طول می کشد.

مشکلات باعث خجالت شما می شود و از دیگران اجتناب می کنید.

مشکلات باعث شده کیفیت زندگی شما کاهش یابد.

مشکلات بر روی تحصیل، محل کار یا روابط تأثیر منفی گذاشته است.

شما برای کنار آمدن با مشکل احساس ناتوانی می کنید

اگر هر یک از احساسات یا هیجانات بالا را تا حدی تجربه می کنید و این مشکلات در زندگی شما تداخل ایجاد کرده است، به یک دکتر روانشناس خوب در تهران مراجعه کنسد.

اگر احساس می کنید توسط علائم کنترل شده اید یا ممکن است باعث آسیب رساندن به خود یا دیگران شوید، در نظر گرفتن کمک از روانشناس بسیار مهم است. در ادامه برخی دلائل مراجعه به روانشناس مرور خواهند شد.

احساس ناتوانی

ممکن است احساس کنید کارهای زیادی برای انجام دادن دارید یا مشکلات زیادی برای کنار آمدن با آنها دارید. ممکن است احساس کنید نمی توانید استراحت کنید یا حتی بخوابید بکشید. استرس و خستگی بیش از حد می تواند منجر به آسیب های جدی در مورد سلامت جسمی شود.

انرژی پائین

کاهش انرژی غالباً از مشکلات روانشناختی ناشی می شود. این علامت می تواند نشان دهنده افسردگی باشد. خستگی می تواند باعث شود شما بیش از حد معمول بخوابید یا صبح هنگام بلند شدن از تخت ناتوان باشید.

پرخاشگری

همه گاهی احساس خشم را تجربه می کنند. حتی عصبانیت نیز الزاما آسیب رسان نیست. درخواست کمک از روانشناس برای مقابله با این احساسات زمانی ایده خوبی است که آنها زیاد تجربه شوند. یا به عبارت دیگر به پرخاشگری تبدیل شده باشند.

ترس از فضای باز

افراد مبتلا به ترس از فضای باز در مکان هایی که احتمال گیر افتادن وجود داشته باشد دچار حملات وحشت زدگی می شوند. برخی از افراد ممکن است نتوانند حتی خانه های خود را ترک کنند. چراکه دچار حمله وحشت زدگی می شوند.

نشخوار فکری

نگرانی هر از گاهی درباره مشکلات طبیعی است. اما وقتی نگرانی قسمت قابل توجهی از روز شما را اشغال کند یا وسواس فکری ایجاد کند، روانشناس می تواند به شما کمک کند تا با آن کنار بیایید.

از دست دادن علاقه

از دست رفتن علائق به فعالیت های معمول، دنیای اطراف یا زندگی به طور کلی می تواند بیانگر مشکلات روانشناختی مانند افسردگی یا اضطراب باشد.

از دست دادن امید

از دست دادن امید یا انگیزه یا احساس اینکه انگار آینده ای وجود ندارد، می تواند نشانه ای از افسردگی یا سایر مشکلات روانشناختی باشد. احساس ناامیدی گاه به گاه، به ویژه پس از یک مشکل موقعیتی طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند ممکن است به فکر خودکشی نیز منجر شود.

انزوای اجتماعی

اکثر افراد وقتی قادر به گذراندن حداقل مدتی در تنهایی باشند، احساس بهتری پیدا می کنند. افراد درونگرا حتی ممکن است بیش از دیگران به تنها بودن نیاز داشته باشند. اما اگر در حضور دیگران احساس ناراحتی می کنید یا از بودن در کنار افراد دیگر می ترسید، یک دکتر روانشناس خوب در تهران می تواند به شما کمک کند تا این احساسات را درک کرده و با آنها کنار بیایید.

 

Related Posts