بهترین راه خرید عمده محصولات عطاری چیست؟

بهترین راه خرید عمده محصولات عطاری چیست؟

به گزارش پول نیوز،  افزایش اهمیت استفاده از محصولات ارگانیک و طب سنتی در سال های اخیر باعث شده است که توجه درصد زیادی از مشتریان نسبت به این عرصه افزایش یابد. اما نکته‌ ای که افراد قبل از ورود به عرصه عطاری باید مد نظر قرار دهند، خرید عمده محصولات عطاری به شکل درست و اصولی است. این روزها سایت‌ های زیادی در زمینه عطاری آنلاین فعالیت دارند که هر کدام از آنها می‌ توانند محصولات متنوعی را با قیمت‌ های مختلف در اختیار ما بگذارند. از همین رو توجه به قیمت روغن کنجد عمده، روغن زیتون عمده و سایر محصولات مورد نیاز، اهمیت بسیار بالایی دارد. شناخت بهترین راه خرید عمده محصولات عطاری نیاز به بررسی پارامترهای گوناگونی دارد که باید آنها را مورد بررسی قرار داد.

خرید عمده محصولات عطاری

کشور ما به دلیل وجود تنوع آب و هوایی بالا،  پتانسیل مناسبی برای رشد گیاهان دارویی مختلف و… دارد. از سوی دیگر استان‌ های مختلف کشور ما در زمینه تولید روغن کنجد عمده و سایر روغن‌ های گیاهی مورد استفاده برای مصارف خوراکی یا درمانی فعالیت دارند. همین باعث می شود تا برای خرید عمده محصولات بسیاری سراغ عطاری آنلاین بروند. تنوع بالای محصولات موجود در این عطاری‌ ها و قابلیت پیگیری آنها، اجازه می‌ دهد تا با اطمینان کافی خرید خود را انجام دهیم. البته پارامترهای مختلفی نیز وجود دارند که باید قبل از خرید عمده محصولات عطاری آنها را مورد بررسی قرار داد. توجه نکردن به هر کدام از این پارامترها قطعاً باعث می‌ شود تا ضررهای زیادی را متحمل شوید. پس باید به هر کدام از این موارد توجه کافی داشته باشید.

محیط عطاری

به عنوان مثال تصور کنید که قصد خرید روغن زیتون عمده یا هر محصول دیگری برای عطاری خود را دارید. در چنین شرایطی حجم مورد نظر برای خرید باید به گونه‌ ای باشد که حتماً محل نگهداری آن به صورت مطمئن برای شما وجود داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است که برخی از محصولات مورد نظر شما به دلیل نامناسب بودن محل نگهداری خراب شوند. در یک نگاه کلی می‌ توانیم بگوییم که محیط یک مغازه عطاری معمولی باید قفسه‌ های زیاد و تعداد شیشه‌ های مختلف و اندازه‌ های متنوع داشته باشد تا بتوان به راحتی محصولات گوناگون را در آنها نگهداری کرد. همچنین رعایت اصول بهداشتی در این مغازه‌ ها به حفظ کیفیت بیشتر محصولات کمک خواهد کرد، به همین دلیل دیوار مغازه‌ ها باید تا سقف با سرامیک یا سایر متریال مناسب پوشانده شود.

خرید محصولات با کیفیت

در زمان خرید عمده محصولات عطاری حتماً حساسیت کافی در خصوص کیفیت محصولات عطاری خریداری شده را باید به خرج دهید. به عنوان مثال در شرایطی که اقدام به خرید روغن زیتون عمده می‌ کنید، باید این محصولات تازه و با کیفیت باشند. اینطور عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود و کمتر در معرض فاسد شدن قرار خواهند گرفت. البته نباید فراموش کرد در یک عطاری آنلاین یا مغازه معمولی، کیفیت بالای جنس در طولانی مدت میتواند بهترین تبلیغات به شمار رود. برای این که از کیفیت خود اطمینان حاصل کنید بهتر است فروشندگان و توزیع کنندگان محصولات عطاری مناسب را پیدا کرده و با خیال راحت خرید کنند.

 

چالش‌ های خرید عمده محصولات عطاری

برای خرید عمده محصولات عطاری، باید چالش‌ ها و پیچیدگی‌ های این کار را بهتر درک کنید. به عقیده افراد فعال در این عرصه، بی توجهی به این مسائل باعث می‌ شود تا شما سرمایه خود برای خرید لوازم عطاری مانند روغن کنجد عمده، گیاهان دارویی و… را در معرض خطر قرار دهید. موارد زیر بخشی از این چالش‌ ها هستند.

 

آشنا نبودن با خواص محصولات و داروهای گیاهی مختلف

بسیاری از داروها گیاهی رویه مصرف خاصی دارند و در صورتی که به اشتباه برای افراد تجویز گردد، ممکن است باعث بروز مشکلات مختلف مانند مسمومیت شود. مسئولیت چنین شرایطی قطعا بر عهده دارنده فروشگاه خواهد بود و باعث ضرر خواهد شد. در این زمینه باید حتما به دستورالعمل‌ ها و آموزش‌ های لازم توجه داشته باشید. فردی که قصد خرید عمده محصولات عطاری را دارد، باید حتما در زمینه خواص گیاهان دارویی، میزان مصرف آنها، عوارض مصرف بیش از حد و… آگاهی لازم را به دست بیاورد و علاوه بر فروش در روند استفاده صحیح به مشتریان خود کمک کند. این موضوع در خصوص عطاری آنلاین نیز صدق می‌ کند. در ضمن فراموش نکنید که برای خرید داروهایی که ترکیب چند گیاه هستند، این مشکل می‌ تواند بیشتر به چشم بیاید؛ چون امکان مخلوط شدن خواص و تاثیرات گیاهان دارویی متفاوت در چنین شرایطی بیشتر خواهد بود.

 

بالا بودن آمار محصولات قاچاق یا غیر مجاز

در زمان خرید عمده محصولات عطاری حتما باید این مورد را در نظر داشته باشید که سراغ فروشندگان معتبر بروید. بسیاری از عوامل فروش عمده محصولات عطاری از عدم آگاهی افراد استفاده کرده یا آنها را با قیمت‌ های پایین فریب می‌ دهند. در ضمن روی اجناس قاچاق هیچ بررسی دقیقی انجام نشده و ممکن است که خرید آنها ضررهای زیادی به همراه داشته باشد. داشتن مجوزهای مانند مجوز فعالیت صنف عطاری، داشتن کارت بهداشت و وجود نظارت از سمت سازمان وزارت بهداشت می‌ تواند تا حد زیادی مشکلات مربوط به این عرصه را کاهش دهد. همچنین در صورتی که قصد استفاده از خدمات عطاری آنلاین دارید، باید حتما این مجوزها را مورد بررسی قرار دهید.

 

آلودگی محصولات عمده عطاری

برای خرید عمده محصولات عطاری بهتر است حتما این مورد را به یاد داشته باشید که هر کدام از گیاهان دارویی، روغن‌ های گیاهی و… ممکن است در روند فرآوری، انتقال و… دچار آلودگی شوند. وجود این آلودگی‌ ها قطعا کیفیت نهایی محصولات را کاهش می‌ دهد و ماندگاری آنها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. به عنوان مثال وقتی قصد خرید روغن زیتون عمده یا روغن کنجد عمده را دارید، حتی وجود درصد بسیار پایینی از ناخالصی نیز می‌ تواند باعث تسریع روند فاسد شدن این محصولات شود. پس در صورتی که خرید اشتباه باشد، یعنی پول خود را دور ریخته‌ اید. این آلودگی‌ ها می‌ تواند فلزات سنگینی باشند که در اثر بسته بندی نامناسب با محصولات ترکیب شده‌ اند. همچنین میکروارگانیزم‌ هایی مانند قارچ یا باکتری نیز به همراه تاثیرات سمی محصولات دیگر کیفیت نهایی گیاهان دارویی و… را تحت تاثیر می‌ گذارد.

 

برای این که بسیاری از این مشکلات را پشت سر بگذارید، بهتر است در مورد هر محصول به صورت جداگانه تحقیق کنید. شناخت هر محصول به صورت جداگانه باعث می‌ شود که بتوانید در زمان خرید عمده بهتر عمل کرده و سرمایه اولیه برای راه اندازی کسب و کار عطاری را بهتر هزینه کنید.

Related Posts