دانلود نرم افزار Arduino آردوینو ۱٫۸٫۱۳

دانلود نرم افزار Arduino آردوینو ۱٫۸٫۱۳

نرم افزار آردوینو یک نرم افزار متن باز open Source برای برنامه نویسی روی برد های آردوینو است. ما آخرین نسخه آن را برای دانلود آماده کردیم. با نرم افزار Arduino IDE میتوانید انواع برد های آردوینو، برد های ESP32  و ESP8266 ، STM32 و … را برنامه نویسی کنید. این نرم افزار در ویندوز ۱۰ و ۷ بهترین کارایی را دارد. در نصب Arduino IDE در ویندوز XP ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید.

در این مقاله در مورد نرم افزار آردوینو صحبت خواهیم کرد و توضیح داده می‌شود که آردوینو یک پلتفرم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متن‌باز است. محیط برنامه نویسی آردوینو برای مبتدیان بسیار آسان و در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر است. در عین حال کاربران پیشرفته نیز می‌توانند از آن استفاده کنند .در ادامه توضیحات اجمالی در مورد بخش‌های مهم این نرم‌افزار و موارد استفاده هریک از آنها خواهیم داد. لینک دانلود نرم افزار آردوینو در بزرگترین سایت الکترونیک قرار داده شده است.

دانلود نرم افزار Arduino آردوینو ۱٫۸٫۱۳

دانلود نرم افزار آردوینو

برد های آردوینو چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. آردوینو در بین دانشجو ها ، دانش آموزان ، مهندسان و … محبوب است و برای پروژه های متفاوت استفاده میشود. این برد های آماده در نسخه های متفاوت عرضه میشوند و هر کدام دارای ویژگی ها خاصی هستند. در وبسایت آیرنکس اکثر پروژه های آردوینو با برد آردوینو Uno ایجاد میشوند.

ARDUINO 1.8.13 Win/Mac/Portable جدیدترین نسخه از نرم افزار آردوینو به منظور کدنویسی بردهای آردوینو است. آردوینو یک پلت فرم منبع باز الکترونیکی با شعار استفاده آسان از سخت افزار و نرم افزار است؛بردهای Arduino قادر هستند ورودی ها را بخوانند، به واقع گفته می شود که آردوینو می تواند با استفاده از سنسورهایی مختلف، محیط اطراف را احساس کند، از جمله با این سنسورها می توان به تشخیص نور با یک سنسور، قرار گرفتن اثر انگشت بر روی یک دکمه و یا یک پیام توییتری اشاره کرد ! آردوینو با این کار قادر خواهد بود محیط اطراف خود را به کنترل خود درآورد، برای مثال می توان به امکان کنترل موتورها، روشن کردن چراغ های LED و یا انتشار آنلاین یک فایل اشاره کرد !

 

بردهای آردوینو می توانند برای مبتدیان و حتی کاربران حرفه ای مورد استفاده قرار گیرد، همانطور که شاهد بودید پیش تر نرم افزار مخصوص کدنویسی بردهای AVR را با نرم افزار کدویژن را خدمت شما الکترونیکی ها معرفی کردیم، در این مطلب از سایت یاس دانلود، با معرفی آخرین نسخه از نرم افزار مخصوص کدنویسی بردهای آردوینو در خدمت هستیم.  برای دانلودArduino  نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید به طور کامل بردهای آردوینو خود را مدیریت، کنترل و کدنویسی کنید، در واقع با استفاده از مجموعه ای از دستورات به میکرو کنترلرهای موجود بر روی برد، می توانید وظایف آن را به خوبی تعریف کنید. هم اکنون می توانید آخرین نسخه و جدیدترین ورژن نرم افزار ARDUINO را از سایت یاس دانلود دریافت نمایید.

نرم افرار open-source آردوینو کدنویسی و آپلود آن به روی برد را آسان می سازد. این نرم افزار بروی سیستم عامل های ویندوز، Mac OS X و لینوکس قابل اجرا می باشد. این محیط برنامه نویسی با استفاده از زبان جاوا و بر پایه پردازش ، avr-gcc  و سایر نرم افزارهای open-source تولید شده است.

ویژگی های کلیدی نرم افزار ARDUINO :

  • ساده سازی فرآیند کار با میکروکنترلرها
  • محیط ساده و بدور از پیچیدگی
  • یکی از ارزان ترین روش ها برای کار با میکروکنترلرها و برنامه نویسی بردهای آردوینو
  • عدم وابستگی مستقیم به ویندوز و قابلیت اجرای IDE در مک و لینوکس
  • منبع باز و رایگان بودن
  • مناسب برای محققین و دانشجویان رشته های الکترونیک، رباتیک و هوش مصنوعی
  • دارا بودن کتابخانه های متنوع و گسترده
  • کدنویسی آسان به زبان برنامه نویسی سطح بالا

نرم افزار آردوینو “همان گونه که هست” به شما عرضه می گردد به این معنی که ما هیچگونه ضمانت ضمنی و ویژه از عملکرد ، استفاده ، محتوا و یا نصب نرم افزار نداریم. ما به ویژه هرگونه مسئولیتی در خصوص صدمات ناشی از نصب یا در حین استفاده از این نرم افزار را از خود سلب می نماییم. با این حال کوشش شده است تا حد امکان نقاط ضعف و مشکلات نرم افزار برطرف گردد تا مورد رضایت و توجه کاربران قرار گیرد.

پروژه آردوینو در سال ۲۰۰۵ به عنوان ابزاری برای دانشجویان در انستیتوی طراحی تعامل Ivrea در Ivrea ، ایتالیا آغاز شد ، با هدف ارائه راهی کم هزینه و آسان برای تازه کارها و افراد حرفه ای برای ایجاد دستگاه هایی که با استفاده از سنسورها و محیط با آنها تعامل برقرار می کنند. شما به راحتی میتوانید در سایت irenx.ir قسمت آموزش آردوینو به زبان ساده را مشاهده کنید. محرک نمونه های متداول چنین دستگاه هایی که برای علاقه مندان مبتدی در نظر گرفته شده اند ، شامل ربات های ساده ، ترموستات و آشکارسازهای حرکت هستند.

نام آردوینو از یک بار در Ivrea ، ایتالیا ، جایی که برخی از بنیانگذاران پروژه در آنجا ملاقات می کردند ، گرفته شده است. این نوار به نام آردوین از ایوره ، که مارگور مارس Ivrea و پادشاه ایتالیا از ۱۰۰۲ تا ۱۰۱۴ بود نامگذاری شد.

ساعت باینری با آردوینو

ما با استفاده از برد آردوینو یک پروژه ساعت باینری طراحی کرده ایم. در این آموزش ما به شما نحوه خواندن ساعت باینری را آموزش میدهیم.

کاربرد های نرم افزار آردوینو

  • Arduboy ، یک کنسول بازی دستی مبتنی بر Arduino
  • Arduinome ، یک دستگاه کنترل کننده MIDI که از Monome تقلید می کند
  • Ardupilot ، نرم افزار و سخت افزار هواپیماهای بدون سرنشین
  • ArduSat ، مکعبی مبتنی بر آردوینو.
  • C-STEM Studio ، بستری برای یادگیری عملی یکپارچه محاسبات ، علوم ، فناوری ، مهندسی و ریاضیات (C-STEM) با رباتیک.
  • ثبت کنندگان داده برای تحقیقات علمی. [۷۰] [۷۱] [۷۲] [۷۳]
  • OBDuino ، یک کامپیوتر مسافرتی است که از رابط تشخیصی موجود در بورد در اکثر اتومبیل های مدرن استفاده می کند
  • OpenEVSE یک شارژر وسایل نقلیه برقی منبع باز
  • XOD ، یک زبان برنامه نویسی بصری برای آردوینو

Related Posts