آشنایی با انواع گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان

آشنایی با انواع گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان

 

همواره گیاهان نقش به سزایی در افزایش زیبایی آپارتمان داشته اند و باعث شادابی بیشتری در فضای خانه میشود، در این مطلب سعی بر آن داریم تا به معرفی انواع گل ها در فضای آپارتمان بپردازیم. همچنین به دلیل آلودگی هوا در شهرستان کرج نگهداری از گیاهان آپارتمانی در این شهر از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که نگهداری این دسته از گیاهان باعث میشود فضای منزل یا محل کار شما اکسیژن بیشتری دریافت کند و شما میتوانید با خرید گل های آپارتمانی کرج این مهم را برای خانواده خود و همکاران خود در محل کار تامین نمایید.

 

۱ – سینگونیوم

 

این گیاه رشدی بسیار سریع داشته و بالارونده می باشد، آبیاری این گیاه در فصول مختلف متفاوت می باشد یعنی در فصل تابستان بایستی دو تا سه بار در هفته و در فصل زمستان یکبار در هفته آبیاری گردد، هرچند بهتر است با بررسی میزان خشکی خاک اقدام به آبیاری نمایید، این گیاه به نور ملایم نیاز دارد و نور مستقیم خورشید باعث سوخته شدن برگ های گیاه میگردد

 

برای تکثیر این گیاه کافیست قلمه ساقه را از گیاه جدا کرده در آب قرار دهیم و پس از ریشه دار شدن آن را درون خاک بکاریم.

 

۲ – گیاه موسی در گهواره

 

این گیاه از زیباترین گیاهان آپارتمانی می باشد، این گیاه نیازمند نور ملایم خورشید می باشد و نور مستقیم باعث سوختگی برگ های گیاه می شود و شما میتوانید گلدان این گیاه را با فاصله از پنجره قرار دهید تا نور بیش از حد به آن برخورد نکند، برای آبیاری این گیاه نباید زیاده روی کنید و بایستی تا زمان خشک شدن خاک آن صبر داشته باشید.

 

در فصل تابستان از قرار دادن گلدان در معرض گرما خودداری کرده و از سرمای زیاد در فصل زمستان نیز پرهیز کنید، برای تکثیر این گیاه نیز بایستی از روش پاجوش استفاده کتیم.

 

۳ – کراسولای خرفه ای

 

آبیاری بیش از حد باعث پوسیده شدن ریشه این گیاه میشود و در هفته دو بار برای روز های گرم نیاز به آبیاری دارد، این گیاه عاشق نور می باشد و توانایی تحمل آفتاب مستقیم را دارا می باشد و حتی در این شرایط نیز باعث تولید برگ های بیشتری می شود اما با نور کم نیز سازگار می باشد.

 

برای تکثیر این گیاه میتوانید ساقه ای جوان را انتخاب کرده ، برگ های پایینی آن را جدا کنید و آن را درون خاک قرار دهید.

 

۴ – شفلرا

 

این گیاه همیشه سبز بوده و رشد آن آهسته می باشد و دو نوع سبز و ابلق دارد، این گیاه از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تحمل خشکی خاک را نیز دارد، در تابستان دو تا سه بار در هفته و در زمستان یک بار در هفته نیاز به آبیاری دارد.

 

نور مورد نیاز این گیاه نور متوسط بوده و به نور غیر مستقیم علاقه دارد، با این حال مقاومت زیادی نیز در سایه از خود نشان داده است، زرد شدن برگ ها و از دست دادن برگ در نوع ابلق آن از عوارض کم بود نور می باشد.

 

برای تکثیر این گیاه باید از روش قلمه زنی استفاده کرد که البته این کار در منزل قابل انجام نخواهد بود.

 

۵ – حسن یوسف

 

این گیاه اشکال و رنگ های مختلفی دارد خاک گلدان این گیاه بایستی همیشه رطوبت کافی را داشته باشد و کم آبی باعث پژمرده شدن ساقه ها و برگ های این گیاه میشود، این گیاه نیاز به نور بسیار زیادی دارد و نور زیاد باعث خوش رنگ تر شدن آن میشود دقت داشته باشید که اگر نور کافی به این گیاه نرسد برگ های آن کاملا سبز شده و به صورت علفی رشد میکند، حسن یوسف از رشد سریعی برخوردار است و برای آنکه زیبایی این گیاه از دست نرود نیاز است که آن را حرص کرده و نوک ساقه های آن را با قیچی کوتاه کنید.

 

برای تکثیر آن میتوانید به راحتی ساقه های گیاه را جدا کنید و درون آب قرار دهید تا ساقه آن ریشه دار شود.

 

۶ – گل بامبو

 

در ادامه به این می پردازیم که  گیاه بامبو چیست و چه پیشینه ای دارد.

 

گیاه بامبو از انواع گیاهان گلدار از خانواده مارچوبگان می باشد، نژاد آن مربوط به آفریقای مرکزی است و نام گذاری آن توسط باغبانی آلمانی به نام هنری فردریک کنراد ساندر انجام شده است از گذشته اعتقاد بر آن بوده است که بامبو باعث خوش شانسی در منازل و اماکن تجاری میگردد و این اعتقاد سبب شده که فروش گیاه بامبو افزایش پیدا کند، به طور معمول گیاه بامبو از کشور چین و تایوان به سراسر جهان صادر میگردد. و باید بدانید که رسیدگی به خاک گلدان : برای خرید خاک گلدان کرج به این نکته دقت داشته باشید که مقدار ماسه ترکیب شده با خاک به نسبت مناسبی ریخته شده باشد زیرا وجود منافذ کوچک در خاک گلدان برای جریان بهتر هوا و رسیدن اکسیژن مورد نیاز به تمامی قسمت های خاک ضروری می باشد.

 

شاید بازم بپرسین گل بامبو چیست ؟ توضیحاتی بیشتری نیاز داشته باشین که باید بگیم شایدگیاه بامبو به نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد، این گیاه توانایی رشد در خاک های مخصوص و حتی رشد در آب را نیز دارا می باشد این گیاه به صورت روزانه نیاز به آبیاری دارد و اگر آن را در آب قرار داده اید بایستی تنها سه بند آن درون آب قرار گیرد

Related Posts